Hvordan ses udviklingen af IT i gymnasiet i dag?

I en verden, hvor teknologien spurter afsted, er det ikke unaturligt, at de unges brug af enheder såsom mobiler, tablets og computere bliver implementeret i skoletiden også.

Det startede allerede for en del år siden, da mange skoler med den nye reform fik skolecomputere eller -tablets til elevers brug.

Hvis vi spoler frem til nutiden, vil de fleste offentlige og danske folkeskoler bruge computer eller tablet i hver time – uanset klassetrinnet. Men er det smart?

Fordele og ulemper ved brugen af IT i undervisningen

Der vil altid være nogle, der argumenterer for og imod en computer i klasseværelset.

Fordelene ved at implementere brugen af IT i undervisning tidligt er, at de unge får nogle kompetencer, som gør det nemmere for dem at benytte sig af IT senere i livet. Det kan især være behjælpeligt at lære, hvordan du taster på et tastatur, inden du skal skrive side efter side i lange afleveringer på gymnasiet.

På den anden side argumenteres der for, at koncentrationsevnen forringes hos de unge. Der er en tendens til at lave andet end at arbejde. Eleverne kan hurtigt blive vant til at lave det, de vil, så de ikke kan koncentrere sig, når det virkelig gælder.

Det samme gælder med brugen af private mobiltelefoner på skolen. Mange gymnasier har indført en politik om brugen af diverse enheder, hvor telefonerne eksempelvis indleveres ved starten af skoledagen.

Frikvartererne bliver brugt med en Wolt rabatkode

Adgang til internet og computer har også affødt andre, og måske endda sjove, vaner. Eksempelvis benytter mange af de danske gymnasieelever sig af at bestille mad i deres fritimer eller i frikvartererne.

Virksomheder såsom Wolt tilbyder de unge at bruge en Wolt rabatkode, som de stort set ikke kan undgå at få, når de tjekker diverse medier på telefonerne. Det er nemlig ved hjælp af de såkaldte influencere, at Wolt får spredt Wolt promo codes ud i hele Danmark.

En Wolt rabatkode er en lille promo code, som du kan bruge, hvis du bestiller mad via Wolt. I appen kan du indtaste din Wolt rabatkode, hvorefter du kan spare et beløb, få gratis fragt med mere.

Du kan selv prøve en af de mange Wolt promo codes af, hvis du har lyst. Vi har en Wolt rabatkode klar til dig lige her:

BRUG DIN PROMO KODE TIL WOLT HER

ANTON25KR

Sådan bruger du din WOLT promo kode til få rabat på din allerførste ordre på app’en

1. Download appen ’WOLT’ i Android eller iPhone App Store.
2. Åbn app’en på din smartphone, og Opret en bruger.
3. Tilmeld og udfyld dine informationer.
4. Nu Indtast promo code “ANTON25KR.”

0/50 ratings