Føler du, at du er bagud i forhold til det digitale? Så er det ikke for sent at lære det. Det eneste det kræver, er nemlig, at du er villig til at bruge noget tid på det. Tid er dog noget, mange af os ikke har særlig meget af. Derfor er det med at presse det ind, når det lige passer. Eller også må du planlægge det, hvis du for eksempel snart skal på barsel, holde ferie eller lignende.

Baby på tæppe

Brug tiden fornuftigt, når du kan

Er du på barsel, kommer du til at have en del timer, hvor du ikke laver det store. Det kan være fordi du endnu ikke har født, eller når dit barn sover og du ikke har en masse andet at lave. Her kan du med fordel prøve at sætte dig ind i, hvordan du bliver klogere på IT. Det er nemlig ganske rart at vide. Det kan være noget så simpelt som at bestille forskellige ting online, eller det kan være at lære at bruge forskellige programmer. Det er nemlig rart at lære den slags.

Når du er på barsel, er det rigtig rart at kunne bestille ting hjem. Det kan være babytøj, pusletaske mv. For når man er gravid eller for nyligt har født, har man ikke så ofte det store overskud til at handle. Mangler du noget til dig eller dit barn, kan du finde en masse hos MamaMilla. Har du nogle gange tiden, er det bare med at udnytte den, når du er på barsel. Om du så lærer nye færdigheder eller læser, er mindre vigtigt. Det er bare rart at have noget at lave. Dog skal der også være tid til at slappe lidt af. For selvom barsel måske lyder hyggeligt og nemt, er det altså ikke altid tilfældet.

Macbook

Det er en stor fordel at have styr på IT, når du er på jobmarkedet

Der findes efterhånden ikke mange arbejdspladser, der ikke er digitaliserede. Og det medfører naturligvis, at man som ansat skal have styr på IT. Mange steder skal man blot have almene færdigheder på en computer, mens man andre steder skal være på ekspertniveau.

Har du styr på Word, Chrome og Outlook er du allerede nået langt. For ofte er det disse ting, der forventes af dig. Derudover har mange arbejdspladser forskellige, interne programmer, de benytter sig af. Disse bliver man altid oplært i, hvorfor det blot er vigtigt at evne at kunne lære nye ting. For dem, der ikke er opvokset med den slags teknologi, kan det være meget udfordrende til tider. Men det kan det efterhånden også for dem, der er vant til brug af computere og lignende. For der er så meget nyt, at man bestemt skal holde tungen lige i munden.